Corona status.

27. september 2020 kl. 22:39

Myndighederne har fredag d. 18/9 2020  fremlagt nye nationale restriktioner for vores samfund, de gælder fra lørdag den 19/9 kl. 12 og foreløbigt frem til søndag den 4. oktober.

Det betyder, at vi i en periode strammer op på reglerne og i samme periode skruer ned for social aktiviteter i klubhus og omklædning.

Myndighederne opfordrer til, at alle begrænser deres sociale omgang med andre mennesker. Derfor opfordrer både DIF og DBU på det kraftigste til, at sociale aktiviteter i idrætten aflyses, altså også i fodboldklubberne. Vi må gerne træne, vi må gerne spille kampe – men derudover holdes aktiviteterne helt på lavblus.

Det betyder vi anbefaler, hvis det kan undgås, at der ikke klædes om i forbindelse med træning og kampe. Er det nødvendigt med omklædning pga. logistik eller lign, så skal det ske uden alt for meget social hygge i omklædningsrummet.

Det vil stadig være muligt at klæde om til hjemme kampe. Igen opfordrer vi til,  at der ikke er for meget 3. halvleg i omklædningsrummet – og at Bording Hallens krav til antal personer i omklædningsrummene overholdes ! Hurtigt ind og hurtig ud !

Personer der står eller går i et klubhuslokale, hvor der serveres mad og drikke, skal bære mundbind

Det betyder, at man i klubhuset og cafe skal bære mundbind, når man er ståede, fx står i kø ved kassen eller går igennem lokalet eller på toilettet.

Tilskuere til træning og kamp:

Vi opfordrer stadig til,  at der ikke er tilskuere til træning. Der er en undtagelse ved U5, U6 og U7, hvor forældre deltagelse giver mening for spillerne.

Til kampe er det vigtigt, at tilskuere kun opholder sig langs sidelinien/hegn, og at alle tilskuere sidder ned på stole. Der kan dog sidde et begrænset antal på tribunen ved Gipo Arena. Det er VIGTIGT at understrege, at når man sidder på tribunen (og i jeres egne stole), så skal der være 1 meters afstand – medmindre man er i familie/husstand sammen. Politiet kan udstede bøder til jer og os, så vi beder jer bestemt overholde de retningslinier.

Hvis vi ved fælles hjælp alle er med til at overholde ovenstående, så er der størst chance for at fodbolden ikke bliver lukket mere ned.

Bestyrelsen,
Bording IF