Statsminister Mette Frederiksen orienterede på et pressemøde fredag aften om nye corona-restriktioner for det danske samfund.

Da de skærpede restriktioner, primært stramningen af forsamlingsforbuddet fra 50 til 10 personer, først træder i kraft fra mandag, vil al turneringsvirksomhed under DBU Jylland derfor blive afviklet helt som planlagt i denne weekend, lørdag den 24. oktober og søndag den 25. oktober.

Det nedsatte forsamlingsforbud betyder til gengæld, at alle seniorkampe fra mandag ikke længere kan afvikles som planlagt – gældende i en periode på fire uger frem.

Dette har selvsagt store konsekvenser for både klubberne og DBU Jylland, og det stiller os i en akut, vanskelig situation, men vi vil hurtigst muligt søge en afklaring på, hvordan vi kommer til at forholde os til mulighederne for en eventuel færdiggørelse af den eksisterende senior-turnering, op- og nedrykninger, udsatte kampe o.s.v.

Så snart vi har klarhed over dette, vil klubberne naturligvis blive informeret – forhåbentlig i løbet af næste uge.

Børne- og ungdomsfodbolden er undtaget for stramningen i forsamlingsforbuddet, hvorfor de nye restriktioner ikke får betydning for færdiggørelsen af disse turneringer